Seriál maket sportovních vozů GT/24 vznikl v roce 1999 a navázal na MČR v  již zaniklých kategoriích A2/24, A2/32, A4/24, které se jezdily v rámci Krušnohorského poháru. Vznik kategorie GT/24 s karoseriemi ze stavebnic byl iniciován snahou o  opravdovou maketovost modelů a o tom, že se to podařilo se můžete sami přesvědčit, jak na samotných závodech nebo v naší fotogalerii modelů. Je zde povolen libovolný podvozek, takže závodníci zde mají prostor k tomu, aby si podvozky sami vymýšleli a vylepšovali a ne je pouze kupovali jako u jiných kategorií.  

 

     Od roku 2003 se současně s „ gétéčky “ jezdí pohárový závod cestovních vozů MC/24, který nahradil polomakety cestovních vozů v měřítku 1/32, které se ke kategorii maket příliš nehodily a jezdilo je velice málo lidí. Cestovní auta MC/24 mají v hlavních bodech shodná stavební pravidla jako GT/24 a i přesto, že jsou užší a vyšší, svými jízdními vlastnostmi se GT vozům velice přibližují.Od roku 2004 byla kategorie MC/24 povýšena taktéž na Mistrovství ČR.

    V roce 2005 byla kateorie maket doplněna o formulové vozy rovněž ze stavebnice s jednotným podvozkem a jednotným motorem. Tato kategorie byla velmi úspěšná, přestože se nepodařilo ji povýšit také na mistrovství ČR. Po určité době však začal být nedostatek stavebnic, motorů a převodů a tak se našlo řešení v podobě změny pravidel. V roce 2011 se poprvé pořádaly závody kategorie NF/24, jak byla nová kategorie nazvána. Jsou to rovněž formulové vozy, ale s karoserií z laminátu, takže spíše polomakety. Rozdíl je rovněž v použitém motoru a převodech. Více v kapitole o stavebních pravidlech. Od roku 2016 byla pravidla po dohodě klubů opět změněna, pro návrat k maketám bylo zvoleno měřítko 1:20, ve kterém se vyrábí stavebnice a které umožňuje lepší umístění motorů a převodů. Více v kapitole o pravidlech.